Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!
 
IndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel | 
 

 [DAG 2] Hide and Seek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | za okt 27, 2018 5:51 pm

Net als de slaapkamer leek ook deze ruimte voor hem gemaakt te zijn. Mineko werd er bijna achterdochtig van, vroeg zich af of er voor iedere tribuut kamers op maat gemaakt waren. Maar nee, dat kon het toch niet zijn? Nee, een ruimte vol instrumenten hoorde gewoon bij elk zichzelf respecterend kasteel. Dat was de hele reden dat zijn baan thuis bestond, om prachtige luxueuze instrumenten voor rijkelui te maken.

Hij liep naar binnen, liet zijn vingwes verlangend over de snaren van de harp glijden. Maar vooral de piano trok hem. Hij hield zich echter in. Tot Morgana met een lieve glimlach naast hem kwam staan en aan zijn mouw trok. Mineko herkende het signaal, ze keek omhoog en in een ogenblik leek ze zo erg op Kaede dat hij ervan schrok. "Mineko, speel iets voor ons," vroeg ze met pure onschuld in haar stem. "Alsjeblieft." Smekende kinderogen. Mineko wist vrij zeker dat Morgana niet zo veel waarde hechte aan muziek. Maar ze had blijkbaar bedacht dat de voordelen de nadelen overtroffen. "Natuurlijk," sprak hij zachtjes, waarna hij achter de piano plaats nam. Ze waren al aardig goed op elkaar ingespeeld, Morgana schoof voorzichtig naast hem op de brede kruk en Mineko legde zijn slanke vingers op de toetsen. Hij ving de aarzelende blik van Jonathan op. Begrijpelijk. Die maakte zich natuurlijk terecht zorgen om de geluiden. Morgana's plan klikte op zijn plek voor Mineko, dit was natuurlijk een publiekstrekker, maar ook in het spel zelf kon het weinig kwaad.

"Laat ze ons maar horen," sprak Mineko dus met een smalle glimlach. Gericht op Jonathan, maar ook op de kijkers in het Capitool. De artiest, de showman in hem, kwam tot leven. "Laat ze maar hierheen komen, we kunnen ze aan.. Laat ze zich maar als angsthazen verbergen in de donkere hoekjes, we vinden ze wel." Dat gezegd hebbende drukte hij de eerste toetsen in. Hij gebruikte wel subtiel het dempings pedaal, en koos een kalme symfonie uit, maar algauw verloor Mineko zich in de muziek. Voor even was hij weer de getalenteerde pianist, niet de moordenaar.

Nadat de laatste klanken wegstorven keek de groep elkaar verwachtingsvol aan. En nu? Morgana begon over de briefjes met opdrachten die ze hadden. Een cake bakken. Hmm. Daarvoor hadden ze nog niet de juiste spullen - noch een vuur of oven om in te bakken. En de bruine slaapkamer, tja, waar die was was ook een raadsel. Uiteindelijk bleef er maar één optie over: de volgende deur openen en hopen dat die meer antwoorden gaf - of tributen om mee in gevecht te gaan.

De deur links in de prachtige ruimte werd uitgekozen door Jean Marie, al waarschuwde Jonathan wel dat ze voorzichtig moesten zijn voor valluiken. Tja. Goed punt, maar hoe kon je dat zijn? De deur werd geopend, en Jean Marie lette zo goed mogelijk op om elke valstrik te voorzien, met zijn stoelpoot in de aanslag en zijn andere hand om de deurklink geklemd als houvast. Meer kon hij niet doen.

Tldr
Mineko speelt enkele stukken op de piano
Ze overleggen over hun briefjes met opdrachten
Ze openen de deur zuid/onderin de muziek kamer voorzichtig, omdat Jonathan waarschuwt dat deze qua locatie lijkt op de plek waar het valluik zat.
14:30

Interessant voor eventuele tributen in de buurt van de westelijke trappen op de begane grond: vanachter de gesloten deur klinkt piano-muziek. Precies dezelfde melodie als Mineko op dat moment aan het spelen is.

Het viertal komt terecht in kamer 35. Zodra zij alle vier binnen zijn, valt de deur achter hen dicht. Op slot. Ook klinken er twee andere klikjes: de andere deuren zijn ook op slot gegaan.

http://www.hongerspelenrpg.com/t1132-de-arena#19813

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | za okt 27, 2018 8:44 pm

- Ze proberen alle deuren te openen
- Na flink wat frustratie beginnen ze de kamer te onderzoeken
- Mineko kijkt achter alle tapijten
- Morgana bekijkt het kamerscherm en kijkt of ze die kunnen verplaatsen
- Jonathan kijkt of er ramen zijn waar iets uit/aan te zien is, terwijl Jean Marie besluit van binnen de sleutel op alle deuren te proberen
- allemaal onder zacht gemor en geklaag

De sleutel werkt niet met deze deuren. Mineko zal achter een aantal tapijten wat symbooltjes vinden. Morgana kan aan de achterkant van het kamerscherm ook een gelijkaardig symbool vinden. Alle symbolen zijn met bloed getekend: https://i.imgur.com/3xMXjSf.jpg

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | za okt 27, 2018 9:41 pm

Het vinden van de symbolen veroorzaakte een mix van vreugde en irritatie. Een raadsel oplossen was een stuk interessanter dan rondzwerven, en een stuk leuker dan op mensen inhakken met het doel om bloed te zien - al waren ook deze symbolen in bloederig rood getekend. Maar de boodschap die de symbolen uitdroegen stond Mineko niet helemaal aan. Een dansje, daar leek het op.

En dat paste ook wel bij de wandkleden.

Maar dat betekende dus dat zij als aapjes in een mooi pakkie een dansje mochten gaan doen om een kamer uit te komen. Een kamer waar het Capitool hen in had opgesloten met een valse truc. En dan moesten ze moeite doen om er weer uit te geraken en zo verder te 'mogen' met moorden. Mineko werd bijna over het randje gedreven, hij zag zichzelf als beter dan dit, en neigde ernasr te weigeren ook maar iets te doen. Dan droogden ze hier maar uit. Dat zouden een aantal ontzettend saaie dagen TV worden.

Maar zijn overlevingsdrang won het van zijn trots toen Morgana ook een symbool gevonden had. Ze begonnen te overleggen en besloten de dans houdingen na te bootsen, waarbij ze allerlei volgorden probeerden gebaseerd op het symbool van Morgana en/of de volgordes van de symbolen achter de tapijten. Er volgden wat 'Nee, linker arm gebogen' en andere twister achtige instructies, maar gaandeweg begon het ergens op te lijken. Hopelijk op een oplossing.

Tldr
Ze gaan de symbolen nabootsen op volgordes gebaseerd op wat op het kamerscherm staat en de volgordes per groepje symbolen
Het begint wat knullig maar lukt dan wel aardig, al is Mineko er niet echt blij mee

Na een aantal pogingen is het goed, de deuren klikken open.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | za okt 27, 2018 10:28 pm

- Na de klik proberen ze een deur, die hen gelukkig naar de gang brengt. Yess. Mineko is zeer tevreden met de efficiëntie waarmee ze dit hebben opgelost
- ze lopen door, de eetkamer in, waar ze sporen zien van eerdere aanwezigheid, verschoven borden en lepels. De alertheid wordt flink verhoogt, zeker wanneer ze beseffen er ook scherper bestek aanwezig kan zijn geweest
- het belkoord wordt voor nu genegeerd want er zijn belangrijkere zaken, zoals gewapende vijanden waarvan ze niet weten of ze die willen aantreffen of niet...
- ze checken de volgende ruimte op aanwezigen, de badkamer, die ook gebruikt lijkt te zijn.. En waarom grenst er een badkamer aan een eetkamer?!
- nu ze er toch zijn lessen ze onder zware achterdocht hun dorst
- ze lopen de badkamer door de gang op waar ze traag verder lopen speurend naar tekenen van leven, al twijfelen ze nog steeds of het beter is om deze aanvaring uit de weg te gaan tot ze wellicht meer voordeel hebben door hun relatief ruime etensvoorraad etc
- ze naderen de grijze slaapkamer en nabije deur
Tijd: 14:40

OOC: ik weet niet wat CNGO(?) van plan is  in de grijze slaapkamer dus ik wacht even af Smile

Voordat het viertal de slaapkamer binnen kan gaan, worden ze benaderd door de butler. Hij is via westelijke deur en dan via de dichtstbijzijnde trap naar boven gekomen.

Hij heeft het volgende bij zich:
- Een briefje met: "Bak een taart en ga het vieren. Ga zo door!" Op het briefje staan ook de foto's van Christian en Maggy, met een feesthoedje erop gefotoshopt
- Bloem en suiker - voldoende voor het recept
- 4 lucifers
- 4 verjaardagskaarsjes
- 4 broden
- een leeg plastic flesje
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | di okt 30, 2018 8:05 pm

De butler was inmiddels een bekend gezicht, al bleef de zwijgende man een enge verschijning. Maar ditmaal bracht hij een groot pakket mee, dus zijn komst was meer dan welkom. Ze moesten moeite doen om alle giften in ontvangst te nemen. Donkerbruine broden, nog een beetje warm, een zeer welkom gezicht. Ze hadden al wat snacks op, maar een homp brood was toch wel extra voedzaam. Hongerige spelen zouden het voor hen dus nog niet worden de komende dagen gelukkig. Naast het brood namen ze een pak bloem, suiker, en een klein doosje lucifers in ontvangst, en, tot Mineko's verbazing, kaarsjes. De laatste gift was een leeg plastic flesje, dat was zeker handig om water mee te kunnen nemen, voor het geval ze weer opeens in een kamer vast kwamen te zitten.

Het briefje bekeek hij vluchtig voordat hij het in stilte doorgaf aan de volgende. Hij glimlachte als een boer met kiespijn in een poging de sponsor te bedanken, maar de foto's op het kaartje waren geen fijne aanblik. Feesthoedjes op de hoofden van kinderen die hij vermoord had. Het was een teken dat hun tactiek goed werkte, interessante tributen kregen hulp, maar het deed vooral pijn.

Ze trokken zich terug in de badkamer om het flesje te vullen, en zodat ze niet volkomen in het zicht stonden terwijl ze de spullen inpakten. Allevier aten ze een stuk van hun eigen brood, het was beter om nu energie te hebben dan straks hongerig met een grote voorraad te sterven. Vanuit de badkamer kwamen ze bepakt en bezakt weer tevoorschijn. Een keuken of een open haard zou nu handig zijn, zodat die taart ook inderdaad gebakken kon worden. Anders moesten ze op de binnenplaats maar een vuurtje stoken van meubels, voordat de eieren niet meer goed waren.

Voordat ze dat deden gingen ze echter op zoek naar een keuken of open haard. De eerstvolgende deur bood alleen een slaapkamer, zo grijs dat Mineko meteen terug verlangde naar de bosachtige ruimte van daarstraks. In de kamee ging een treintje rond, en er hing een beltouw. Mineko zag het touw hangen maar aarzelde. Nu ze weer bevoorraad waren vroeg hij zich af of het het waard was. Aan de andere kant waren er wellicht anderen met messen of vorken van de eetruimte... Dan konden ze elk voordeel gebruiken. "Wacht eens even," klonk Jean Marie dan. "In de eetkamer was ook een open haard!" Ohja. Een collectieve zucht van domheid later stonden ze weer in de eetkamer. Maar waarin zouden ze dan de taart maken? En de overgebleven eieren koken? Ohja.. Ze besloten het belkoord hier dan maar uit te proberen voordat ze een geschikte cakevorm zouden zoeken (een metalen emmer uit het schoonmaakhok misschien??)

Mineko nam ditmaal de taak op zich - dan was hij er maar van af... De rest stond op de gang bij de deur klaar. Hij haalde diep adem en... Trok aan het touwtje, al zijn zintuigen op scherp, klaar om op elk geluid en elke dreiging te reageren.

Tl;dr
Sponsoring in ontvangst genomen
Flesje water gevuld en wat brood gegeten
Grijze slaapkamer bekeken
Terug naar de eetkamer
Daar trekt Mineko aan het belkoord terwijl de rest strategisch op de gang klaar staat.

Met een harde klap sluiten alle luiken van de ramen. Op slot. Niet alleen de luiken van de ontbijtzaal, maar alle luiken van de ramen aan de buitenzijde van het paleis. Daglicht wordt dus beperkt tot de gangen en kamers die aan de binnenplaats grenzen.

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | wo okt 31, 2018 9:25 am

Met een luide klap schoten de luiken dicht. Mineko kromp instinctief ineen, zijn gezicht beschermend met zijn handen. Er gebeurde echter niets. Behalve het feit dat de kamer nu in duisternis gehuld was. Er kwam nog wat licht van de gang af, dus dat gebruikte hij om zijn weg naar de rest terug te vinden. Hmm. Dit was toch wel onhandig. Het enige licht kwam van de binnenplaats. Gelukkig hadden ze hun zaklamp, waarmee ze indien nodig bij konden schijnen.

Ook de badkamer en grijze slaapkamer had gesloten luiken, en de klap was luid genoeg geweest dat ze vermoedden dat alle luiken wellicht dicht geklapt waren. Ze besloten voor nu in het licht te blijven en daalden via de trappen af naar de begane grond. Ze wilden daar de binnenplaats op gaan om de bezemkast weer te zoeken en daarna een vuurtje te stoken, maar eerst werden de deuren aan de onderkant van de trap getest. Die zaten dicht, dus wederom werd de sleutel tevoorschijn gehaald om toch maar even te proberen of dit hun schatkamer was.

Tldr
In verband met de duisternis gaan ze de middengang op en naar beneden via de trappen.
De dubbele deur westelijk proberen ze met de sleutel te openen.
Tijd 14:50

De trap is niet 100% veilig helaas. Een trede klapt weg onder Morgana en, omdat de trede deels weer terugklapt, komt ze behoorlijk vast te zitten.

(Mocht de rest van het gezelschap eerst de deur proberen: daar werkt de sleutel niet op.)

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | wo okt 31, 2018 6:03 pm

- Jean Marie en Mineko gaan voorzichtig de trap weer op tot ze dichtbij morgana staan
- ze nemen haar spullen die ze vastheeft even over
- dan probeert morgana zich op te duwen, terwijl de jongens proberen haar eruit te tillen en de trede weer terug naar beneden te duwen zodat ze los kan komen
- ze gaan in principe door met zulke pogingen totdat morgana los komt, er een gevaarlijke situatie ontstaat of er iets anders gebeurt (of het erg lang niet lukt lol)

Het kost veel moeite, maar dan weten ze Morgana los te krijgen. Morgana zal er wel een erg pijnlijke blauwe plek aan over houden.

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | do nov 01, 2018 3:31 pm

- ze proberen dus die deur, terwijl Morgana uit staat te puffen
- na een mislukte poging, niet geheel onverwacht, lopen ze de binnenplaats op
- ze gaan naar binnen via de noord kant, dan via de (ooit zo) witte kamer, naar het bezemhok
- ze pakken de twee emmers, het trappetje en het wasbord en nemen die mee naar buiten
- op de galerij in een hoek uit de wind begint morgana een vuurtje in elkaar te knutselen met hun materialen
-Morgana stuurt Jean Marie en Mineko aan om meer te verzamelen, een paar kleinere schilderijen en de lijsten worden gebruikt als kleiner brandbaar materiaal. Ook schraapt Mineko wat tapijt stof los uit de gangen.
-Morgana zet alles kunstig neer, maakte een nestje voor het vuur van de meer brandbare materialen
- ze vullen een emmer met water voor de eieren
- in de andere emmer mengt Mineko op Jonathan's aanwijzingen het cake recept bij elkaar van bloem, suiker, twee eieren en wat melk. Hij doet zn best het goed te mengen met zijn mes
- Morgana steekt het vuurtje aan en begint het voorzichtig grotere stukken te voeden tot er een kampvuur ontstaat
- daarbij zetten ze de twee emmers, met cakebeslag-poging en acht eieren in water
- Mineko begint de karpers te ontschubben terwijl Jonathan en Jean Marie twee zwabbers en nog wat brandbaar materiaal halen
- aan de zwabbers spiezen ze de vissen om die te roosteren boven het vuurtje
- het begint ondertussen lekker naar eten te ruiken
- Mineko is een beetje zenuwachtig dat ze hiermee mensen gaan lokken, dus die houdt alert de deuren in de gaten
- Morgana oppert dat ze ook gewoon een deel van het huis in de hens kunnen zetten om mensen uit hun schuilplaats te lokken of te verbranden, maar de rest twijfelt daar nog over

Tijd: 16:00
OOC: lekker camping koken zo :')

Van de NPC's komt in ieder geval niemand op de geur of het vuur af.

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Mineko Takenaka
District 7
avatar

PROFIELAantal berichten : 77
Registratiedatum : 16-11-16
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Tribuut
Leeftijd: 18

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek | vr nov 02, 2018 5:21 pm

- Mineko fileert de vissen en ze eten ze op
- ze laten de eieren afkoelen en stoppen ze terug in het doosje voor later
- Ze houden het vuur gaande en hebben een fluisterende, verhitte discussie over of het in de fik zetten van het huis de spelmakers boos zou maken en tegen hen zou keren
- Mineko maakt met zijn mes de cake voorzichtig los uit de emmer en haalt hem eruit. Hmmm cake <3
- Ze wachten nog even met aansnijden van de cake.. verwachtingsvol kijken ze rond, terwijl Morgana het briefje erbij houdt. Opdracht volbracht, dus waar blijft die beloning?
tijdstip 16:10


Na een minuut of vijf opent de poort aan de zuidkant van de binnenplaats. De butler komt naar het viertal toe. Op zijn dienblad draagt hij een chakram

_________________
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud



PROFIEL
KARAKTER

Onderwerp: Re: [DAG 2] Hide and Seek |

Terug naar boven Ga naar beneden
 

[DAG 2] Hide and Seek

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

 Soortgelijke onderwerpen

-
» {Innerstar's Death} Hide & Seek
» Bloody Mary, Bloody Mary, Bloody Mary, Hide, A Mirror
» Gotta Hide 'em All
» Hide & Spook [Ranger Quest]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Hongerspelen :: De Spelen :: 5de Hongerspelen :: De Arena-