Een RPG-forum gebaseerd op de Hongerspelen. Maak een personage aan voor een van de districten en doe mee aan de Hongerspelen!

IndexFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

N

O

S

A

E

S

S

T

H

G

I

L

T

O

P

S

Personage van het seizoen
Milly Butterworth
Winnares 1e Spelen
Sage Malone
Winnares 2e Spelen
Madelynn Bristow
Winnares 3e Spelen
Solar Gbadamosi
Winnares 4e Spelen
Kasa Locklear

F

F

A

T

S

Admini
Cecilia Peak
Admini
Tyrell Peak
Moderator
Nike Foxglove
Moderator
Matthew Mills

S

T

I

D

E

R

C

© 2013 - 2015
De Hongerspelen RPG is ontworpen en gemaakt door de Adminies en is gebaseerd op de Hongerspelen trilogie van Suzanne Collins.

Deze skin is getest op
Google ChromeMozilla Firefox

Deel | 

The World is Watching

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Tyrell Peak
Hoofd Spelmaker

PROFIELAantal berichten : 2110
Registratiedatum : 20-07-13
KARAKTER
Karakter Informatie
Geslacht: Man
Beroep: Spelmaker
Leeftijd: 33

Onderwerp: The World is Watching | do sep 27, 2018 9:33 pm

De sfeer zat er al goed in. Een avox liep rond met een dienblad vol hapjes en drankjes. Er werd luidkeels gepraat, zodat het was alsof de ruimte gevuld was met honderden kippen in plaats van een handjevol mensen. De Spelmakers waren elkaar aan het uithoren op wie ieder van hen gestemd had. 'Waarom op Gabriel? Je weet toch dat die zijn eerste indruk nu al niet waargemaakt heeft?' 'Ik weet zeker dat dat alleen maar toneelspel is, zodra hij in de arena staat...'
Tyrell was de enige die op Capri had gestemd, logischerwijs. Hij gaf verder ook geen antwoord op vragen over zijn lijst van sterfte-volgorde. Dat leek hem beter. Misschien zou hij in de loop van de Spelen een goede hacker zoeken die zijn ingeleverde lijstje kon aanpassen, zodat het leek alsof hij alles van tevoren goed had gegokt. Wie weet.

Ach, hij wist toch al lang dat hij dit jaar de enige winnaar zou zijn, wie de Spelen ook zou overleven.

Er viel pas een stilte toen de tributen in beeld verschenen. Elk van hen werd kort in beeld gebracht door de camera-mensen die bij de Spelmakers in de controlekamer zaten. Wat de tributen nog niet wisten, en wat het publiek nog niet wist, was dat er dit jaar bij de Hoorn des Overvloeds niet veel doden zouden vallen. De tributen moesten eerst maar eens aan wat wapens zien te komen voor ze aan het moorden konden gaan. Misschien zouden alle vierentwintig tributen nog in leven zijn aan het einde van dag 1. Tyrell vroeg zich af hoeveel kijkers zouden afhaken.

De stem bereikte "1", het hoogtepunt van het jaar was officieel begonnen. De tributen sprintten weg van hun startblokken, er ontstond een chaotisch beeld van rennende tieners. Tyrell deed niet zijn best om zich op één tribuut te focussen, een echte favoriet had hij toch niet. Hij ving een glimp op van Capri die op haar onhandige manier wegrende. Gelukkig, hij had niet op een totaal achterlijke tribuut gestemd.
Er waren ook tributen die hun hoop vestigden op de tassen die rond de fontein lagen. Tyrell lachte. De inhoud was vast niet zo spectaculair als ze hoopten. Maar, wie weet, misschien wist één van de tributen een tegenstander te doden met een doosje eieren.

Vanuit de controlekamer werden aanwijzingen en aanmoedigingen geroepen, met de losheid van mensen die te vroeg in de ochtend al zijn begonnen met drinken. Bij de start van elk van de gevechten ging een luid gejuich op: de worsteling tussen Jonathan, Mineko en Christian, de aanvaring tussen Phoebe en Thomas (en Maggy) en natuurlijk de aanval van Jean-Marie en Antonio op Mahu.
'Ik zei het toch,' zei Tyrell tegen zijn dichtstbijzijnde collega, Quinten Junior. 'Aan het einde van de dag zijn we van Oghene af.'
'Denk je dat ze haar zonder wapens gaan doden?' schamperde Quinten.
Tyrell haalde zijn schouders op, alsof het hem niets kon schelen of Mahu nu wel of niet dood ging. 'Als ze haar niet kunnen doden zonder wapens, dan hebben we haar in ieder geval terecht een 12 gegeven.' Dat was immers het belangrijkste: dat hij niet voor schut stond met de scores die hij (oké, oké, hij samen met zijn collega's) had gegeven. Als Mahu stierf, dan kon niemand ooit bewijzen of ze wel of niet terecht een 12 had gekregen, omdat het gevecht met drie tegen één toch niet eerlijk was. Als ze overleefde, moest ze wel goed kunnen vechten en had ze terecht een hoog cijfer. Zolang ze maar niet saai en simpel ten onder ging, was het goed.

'Ik bedoelde meer dat het wel iets meer lef vergt om iemand met blote handen te doden dan met een wapen in je hand,' merkte Quinten op. 'Daar moet je iets meer doorzettingsvermogen voor hebben. Een mes in iemands rug steken is zo gedaan, maar iemands hoofd vastpakken en...'
Hij maakte zijn zin niet af terwijl ze toekeken hoe het hoofd van Christian keer op keer tegen de rand van de fontein werd geslagen. Daar was de eerste dode.

Niet lang daarna volgde Thomas. Phoebe had zijn hoofd met haar sterke armen genadeloos onder water geduwd. Maggy kon klagen en miepen wat ze wilde, maar zij kon Phoebe toch niet aan. Bovendien vocht ze niet voor Thomas, ze vocht voor die tas. Ze wilde er al mee vandoor gaan, ze had hem echt helemaal alleen in haar handen, niemand anders die er aan zat, maar Phoebe liet de levenlozeThomas los en gaf Maggy een klap in het gezicht. Maggy huilde en jammerde en even dacht - hoopte - Tyrell dat Phoebe haar ook de fontein in zou mieteren. Phoebe wilde echter zo snel mogelijk weg.

Mahu ontsnapte aan haar belagers, met veel geluk en weinig wijsheid en een nieuwe bondgenoot.

'Hé, wat is dat nou!'
'Waar is mijn schilderij?'
'Huh, wát?'
Verwarring en verontwaardiging. Het kleine meisje uit District 1 was de trap op gerend en gunde de kijkers een eerste blik in de grote galerij. Daar hingen allemaal schilderijen van Tyrell.
Tyrell deed net alsof hij de boze blikken van zijn collega's niet zag.
'Waar zijn ónze schilderijen gebleven?' vroeg Camilla.
'Ik vond ze ergens anders beter op hun plek,' zei Tyrell met een neerbuigend glimlachje.
'In de prullenbak zeker!' klaagde Maximianus.
'Ik heb zo lang met dat boek in mijn hand staan poseren, en allemaal voor niets!' mopperde Junius.
'Narcistische egoïst,' mompelde Vespasianus. 'Oh wee als ik tussen die minister-papzakken in de wachtkamers hang!'
'Wanneer heb je ze laten vervangen?' vroeg Quinten. 'Ik heb vanochtend de arena nog bekeken.'
'Twee uur geleden,' antwoordde Tyrell. ‘Dat gaf genoeg tijd om de nieuwe schilderijen op te hangen en voor jullie te weinig tijd om het weer ongedaan te maken.’ Hij leunde genoegzaam achterover.

De rest van de dag werd er niet meer tegen hem gepraat.

Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://goldenlionofra.deviantart.com

The World is Watching

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Dragon World [RPG]
» [RPG] It's A Lions World
» Watching the sky
» This is a kitten's world~
» Living in a happy world..